Nu elke bestelling gratis verzonden!

1 | Selecteer uw merk
2 | Selecteer uw model
3 | Selecteer uw versie
4 | Selecteer uw type

Nu elke bestelling gratis verzonden!

Verklaringen

Uitlijning x Chassis x Sturen

De uitlijning,stabiliteit,hantering en prestaties van een voertuig zijn afhankelijk van vele factoren. Een van de belangrijkste aspecten van deze kenmerken is het ontwerp van de ophanging en stuursystemen. De geometrie van de ophanging wordt gedefinieerd als : “De hoekverhouding tussen de ophanging,de stuurverbinding en de wielen – ten opzichte van het wegdek. “ De geometrie van de ophanging voor een bepaald voertuig is een resultaat van de ontwerpontwikkeling van het voertuig en het ontwerp.

Camber

Camber is de naar binnen of naar buiten kantelen van de wielen gezien vanaf de voorkant van het voertuig. De mate van kantelen wordt gemeten in graden ten opzichte van het verticale en wordt de camberhoek genoemd. Als het wiel aan naar buiten kantelt,is de camberhoek positief en als het wiel naar binnen kantelt is het negatief. Camber verandert de rijeigenschappen van een bepaald ophangingsontwerp. Een negatieve camber verbetert gewoonlijk de grip tijdens het nemen van bochten. Dit komt omdat het de band in een betere hoek ten opzichte van de weg plaatst,waardoor de krachten door het verticale vlak van de band worden overgedragen in plaats van door een dwarskracht eroverheen. Met de verstelbare camber-sets van HARDRACE kunt u de camber correct en gemakkelijk instellen.

Caster

Caster is de hoek van de voorste veerpoot gezien van de zijkant van het voertuig. Als de veerpoot naar achteren is gekanteld,wordt deze “positieve caster” genoemd. Een voorwaartse kanteling wordt “ negatieve caster” genoemd. Over het algemeen kan positieve caster de stabiliteit verhogen bij hoge snelheden. Positieve caster zorgt ook voor verhoogde stuurinspanning bij lage snelheden. Het hebben van minder statische camber verbetert de tractie,vermindert pogingen tot slijtage en verbetert de potentiele remprestaties van de auto door verbeterde grip. Naast de toegenomen stabiliteit bij hoge snelheden is het nemen van bochten verbeterd en is het stuurvermogen van het stuurwiel verbeterd door positieve caster.

HARDRACE verstelbare casterarmen helpen u om de caster nauwkeurig in te stellen.

Toe in/Toe out

Toe wordt gemeten in het midden van de wielen van de ene velg naar de andere. Wanneer de afstand groter is aan de achterkant van de wielen,wordt deze toespoor genoemd. Wanneer de afstand groter is aan de voorkant van de wielen,wordt dit uitspoor genoemd. Met andere woorden,TOE is de maat tussen de voorrand van de voorbanden in vergelijking met de achterrand van de zelfde banden.
BV. In een auto met achterwielaandrijving,zorgt een verhoogde voorste TOE voor meer rechtuitstabiliteit ten koste van een traagheid van de draaireactie. De slijtage van de banden is marginaal toegenomen omdat de banden zich aan de lichte kant bevinden.
HARDRACE instelbare TOE-armen stellen je in staat om de achterste TOE zo in te stellen, om sneller warmte te genereren en de stabiliteit te vergroten of naar voor te kantelen om de auto nerveuzer en sneller van richting te doen veranderen voor te driften of strak circuitwerk.

Sway Control

Een stabilisatorstang of anti-roll bar maakt deel uit van de auto-ophanging die helpt de overhelling van een voertuig te verminderen tijdens het nemen van snelle bochten. Het verbindt de tegenover elkaar (links/rechts) liggende wielen door korte hefboomarmpjes verbonden door een torsiestang.
Sway bars bieden 2 hoofdfuncties. De eerste is het verminderen van het overhellen van het voertuig. De andere is het afstemmen van de balans van de auto. Een Sway bar dwingt de banden om de auto op de weg te houden,waardoor het overhellen wordt vermindert.. Rubber bussen zullen vaak buitensporig buigen voordat de bar zijn werk mag doen en het voertuig te goede komt. HARDRACE sway bars zijn gemaakt van hard staal om de verhoogde rolsstijfheid nog meer efficienter te maken Ook de HARDRACE prestatiebussen laten de sway bars 100% hun werk verrichten. resulterend in verbeterde prestaties en betere tractie front-to-end.